Jak je nadać i co oznaczają?
Na Facebooku mamy 5 rodzajów ról przypisywanych do stron. Które wybrać nadając uprawnienia innej osobie lub agencji? Do wyboru mamy poniższe role:
- Administrator
- Redaktor
- Moderator
- Reklamodawca
- Analityk
Jak znaleźć ustawienie z nadawaniem ról?
Wchodzimy w ustawienia strony na Facebooku. Szukamy opcji “Role na stronie”.
Na tej karcie możesz sprawdzić, kto już jest administratorem strony oraz nadać uprawnienia nowej osobie.
Jakie uprawnienia nadać?
Administrator:
Może zarządzać wszystkimi aspektami strony, w tym publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, publikować materiały z Instagramu na Facebooku, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, wyświetlać statystyki i przypisywać role na stronie. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
Redaktor:
Może publikować i wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i je usuwać, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy, publikować materiały z Instagramu na Facebooku i wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze i usuwanie ich, wysyłanie wiadomości Direct, synchronizowanie informacji kontaktowych firmy i tworzenie reklam.
Moderator:
Może wysyłać wiadomości w Messengerze jako strona, odpisywać na komentarze na stronie i usuwać je, tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest odpisywanie na komentarze na Instagramie, wysyłanie wiadomości Direct i tworzenie reklam.
Reklamodawca:
Może tworzyć reklamy, sprawdzać tożsamość autorów postów i komentarzy oraz wyświetlać statystyki. Jeżeli konto na Instagramie jest połączone ze stroną, możliwe jest tworzenie reklam.
Analityk:
Może sprawdzać, który administrator utworzył post lub komentarz, oraz wyświetlać statystyki.
Podsumowując uprawnienia na Facebooku, co mogą poszczególne role:
Administrator | Redaktor | Moderator | Reklamodawca | Analityk | |
Pełne zarządzanie stroną, przypisywanie ról | TAK | ||||
Publikowanie jako strona. | TAK | TAK | |||
Wysyłanie wiadomości jako strona | TAK | TAK | TAK | ||
Odpisywanie i usuwanie komentarzy | TAK | TAK | TAK | ||
Tworzenie reklam | TAK | TAK | TAK | TAK | |
Moderacja wiadomości i komentarzy na instagramie – jeśli strona jest połączona. | TAK | TAK | TAK | TAK | |
Sprawdzanie kto utworzył post lub komentarz | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Wyświetlanie statystyk | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK |
Jakie dodać administratora do strony?
Wpis w pole imię i nazwisko osoby, której chcesz nadać uprawnienia. Jeśli masz kłopot z odnalezieniem osoby warto dodać ją do swoich znajomych lub wyszukać ją po adresie e-mail.
Ważne: musi to być adres e-mail, który ta osoba używa na swoim koncie na Facebooku.
Po kliknięciu “dodaj”, Facebook poprosi Cię o wpisanie hasła (hasła do Twojego konta na Facebooku) – jest to zabezpieczenie przed przejęciem konta przez niepowołane osoby. Po wpisaniu hasła pojawi się informacja, że dodany administrator jest “oczekujący”.
Nowa osoba otrzyma powiadomienie, że otrzymała zaproszenie do zarządzania stroną. Dopiero po kliknięciu akceptacji pojawi się wśród osób zarządzających stroną i będzie miała możliwość administrowania.
Proste prawda? 🙂
Ps. Sposób drugi
Jeśli masz pytania bądź masz kłopot z odnalezieniem powyższych funkcji lub nie masz czasu na nadawaniem uprawnień, drugim sposobem jest poproszenie agencję o wysłanie prośby o administrowanie stroną. Wtedy my wysyłamy taką prośbę ze swojego menedżera firmy a Ty klikasz tylko “akceptację” i gotowe 🙂