Przedstawię Ci kilka wskazówek, by dotrzeć do odpowiednich, zainteresowanych Twoją marką klientów.
Przede wszystkim określ swoją grupę docelową. Dla kogo tworzysz? Jakie ma potrzeby dany klient? Co jest problemem Twojego klienta i jak swoim produktem bądź usługą chcesz go rozwiązać? Co stanowi barierę dla Twojego klienta, że nie może tego mieć?
Wyobraź sobie idealnego klienta. Zapytaj siebie z jakimi osobami i z jakiej branży najbardziej odpowiada Ci współpraca.
W swoich mediach społecznościowych komunikuj rezultaty, które uzyskują Twoi klienci wraz z różnymi dowodami. Możesz dzielić się historiami sukcesu swoich klientów, w taki sposób, który pokaże potencjalnym chętnym, jak możesz im pomóc osiągnąć podobne wyniki.
Określ swój styl wypowiadania się w mediach społecznościowych. Zobacz, czy grafiki, które wstawiasz – ich kolory, kształty i wybór czcionek rezonuje z Twoją marką.
Jakie prezentujesz wartości? Jak chcesz, by Cię kojarzono i jak o Tobie mówiono? Pokaż to w swojej komunikacji.
Odpowiedz sobie na pytanie, jaką masz wizję i jak możesz się nią podzielić z klientami.
Seth Godin napisał w jednej ze swoich książek: “Każdy nie jest Twoim klientem”. Nie wszystkim spodoba się Twoja marka i Twój sposób działania. Każdy ma swój indywidualny pogląd na świat. Twoje wyobrażenie nie musi trafiać w gust każdego człowieka istniejącego na świecie. I to jest w porządku. Ważne, by znaleźć swoją grupę odbiorców.
Twój sukces tkwi w wyspecjalizowaniu się w wyjątkowych usługach i produktach. Powodzenia!
Autorka wpisu: Aneta Wawrzak
Aneta dba o treści graficzne, ale marketing i media społecznościowe to coś w czym również czuje się jak ryba w wodzie. Po pracy uwielbia książki – szczególnie psychologiczne, branżowe oraz biografie.